Ciało, głos, ruch, przestrzeń - cykl warsztatów

12 i 13 maja zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu warsztatów podczas, których uczestniczki i uczestnicy będą mieli możliwość badania związku pomiędzy ciałem (gestem, ruchem, tańcem), a głosem (oddechem, słowem, dźwiękiem muzycznym). Dla uczestników grup teatralnych CKiIO wstęp wolny, pozostali 30 zł za pojedyncze spotkanie i 120 zł za całość. Zapisy: [email protected]

Terminy:

7 kwietnia (sobota) godz. 15-18
8 kwietnia (niedziela) godz. 12-15
22 kwietnia (niedziela) godz. 10-13
12 maja (sobota) godz. 14.30-17.30 (ul. Świerkowa 1)
13 maja (niedziela) godz. 16-19 (ul. Lilpopa 18)

Warsztaty są całością; prosimy o udział w całym cyklu

Ciało, głos, ruch, przestrzeń - cykl spotkań warsztatowych

Cykl pięciu spotkań po trzy godziny każde nastawionych głównie na pracę warsztatową i praktykę, podczas których uczestniczki i uczestnicy będą mieli możliwość badania związku pomiędzy ciałem (gestem, ruchem, tańcem)– a głosem (oddechem, słowem, dźwiękiem muzycznym). Celem naszym jest intensyfikacja fizycznej obecności aktora/tancerza, uwzględniającej całość fizyczności człowieka, na którą składa się wiele pojęć (ruch, rytm, głos, równowaga, oddech, napięcie, dynamika itd.).
Wyzwaniem dla działań jest temat integralnego związku między głosem i gestem, ich znaczenia jako narzędzi manifestacji indywidualności ludzkiej, oraz poszukiwanie formy artystycznej tego zapisu na płaszczyźnie dźwiękowej, ruchowej. Wymienione środki wyrazu traktowane będą równoprawnie i wymiennie do przekazywania komunikatów na płaszczyźnie werbalnej, wizualnej i emocjonalnej. Są dla siebie organicznym źródłem inspiracji, kształtują się nawzajem z siebie wynikając.
Praca obejmować będzie szereg ćwiczeń praktycznych, zarówno autorskich zaproponowanych przez prowadzącą, jak też wypracowanych w trakcie współpracy z różnymi formacjami teatralnymi. Skupimy się głównie na umiejętności wyprowadzania głosu, dźwięku skorelowanego z ruchem, połączeniem technik głosowych z ruchowymi: śpiewak, aktor i tancerz jako jedność (ruch inspiruje głos, głos - ruch), ale też dotkniemy takich tematów, jak:
- dźwięk, oddech jako nośnik treści, głos jako instrument
- symetria ciała, ciało jako instrument, aktor/tancerz jako orkiestra
- umuzycznienie słowa, słowa wyrażone dźwiękiem
- rytm jako łącznik pomiędzy słowem a ruchem
- doskonalenie warsztatu aktorskiego poprzez doskonalenie różnorodnych środków wyrazu
- doskonalenie umiejętności przekazywania tych samych emocji różnymi środkami wyrazu.

Elżbieta Rojek - aktorka, wokalistka, animatorka kultury. Karierę wokalną zaczęła w Orkiestrze Mikołaja w 1986 roku, eksplorując łemkowską i huculską tradycję muzyczną. W latach 1994–2005 pracowała jako aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, gdzie podczas pracy nad spektaklem Metamorfozy zainteresowała się możliwością „odtworzenia” gestów teatralnych z antycznej ikonografii. W 2002 roku wspólnie z Dorotą Porowską powołała do życia projekt taneczny bazujący na ikonografii starogreckiej. W 2005 roku z Tomaszem Rodowiczem, Dorotą Porowską i Maciejem Rychłym powołała Stowarzyszenie Teatralne Chorea, od 2005 współpracuje z Uniwersytetem J.J. Lipskiego w Teremiskach założonym przez Danutę i Jacka Kuroniów oraz Stowarzyszeniem Dla Ziemi, które prowadzi działania adresowane do uchodźców, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Współpracuje z NetTheater oraz Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Współtworzy projekty (między innymi Przystanek Poezja z Waldemarem Rychłym i Mandarem Purandare oraz Koncert Jeden/Wiele z Karoliną Cichą).

Wystąpiła w następujących spektaklach: Kukła Księga Blasku (reż. P. Passini- 2012) Tańcząca Linia (reż. Elżbieta Rojek, 2010), Zwierzątka małe zwierzenia (reż. P. Passini, 2010), Kaballah (reż. P. Passini, 2010), If (reż. P. Passini, 2010), Viva Mazovia (reż. Dariusz Skibiński, 2008), Monolog (reż. Daniel Bird, Anna Planeta, 2006), Tezeusz w Labiryncie (reż. Elżbieta Rojek i Dorota Porowska, Stowarzyszenie Teatralne Chorea, 2005), Hode Galatan (reż. Jim Ennis i Tomasz Rodowicz, Gardzienice i Earthfall, 2003–2004), Metamorfozy (reż. W. Staniewski, Gardzienice, 1998–2005),Carmina Burana jako Viviana (reż. W. Staniewski, Gardzienice, 1995–1998), Carmina Burana, chór (reż. W. Staniewski, Gardzienice, 1992–1995), Żywot protopopa Awwakuma, chór (reż. W. Staniewski, Gardzienice, 1992–1993).

 

Zobacz także
p w ś c p s n
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 

Godziny pracy biura:

Pon. - Pt.  10.00 – 18.00
Sob. - Nd.  w czasie imprez

ul. Lilpopa 18, 05-807 Podkowa Leśna
Tel.: 22 729 13 84,
fax 22 729 13 84 wew. 33
e-mail: [email protected]

oraz

ul. Świerkowa 1, 05-807 Podkowa Leśna
Tel.: 22 758 94 41

Nr konta: 47124063481111001021847049